site stats

You put me out my vakske!

Deze week berichtten verschillende Vlaamse media over het nijpend tekort aan kandidaat-special forces in het Belgisch leger. Misschien moet het leger toch maar eens denken aan enkele leuke reclamecampagnes, want momenteel is er voor geïnteresseerde kandidaten alleen deze URL: www.specialforcesgroup.be. En volgens mij nijpt hier het schoentje. Wanneer er 2.000 geïnteresseerden zouden zijn die effectief doorklikken, haakt de helft van hen zeker al af bij het zien van de website. Wanneer de overige 1.000 bovendien de promofilmpjes bekijken, blijven er misschien nog enkele slechtziende bezoekers over. De kwaliteit van de video’s en de site is immers vergelijkbaar met het wagenpark van het leger: dringend aan vernieuwing toe.
Bekijk eens dit promotiefilmpje en u zal merken dat voor redenen van vertrouwelijkheid voor het personeel veel foto’s (maar ook de video’s, nvdr.) onherkenbaar zijn gemaakt. Door de slechte compressie van het videomateriaal is alles en iedereen al zo goed als onherkenbaar. Toch werd ervoor geopteerd om af en toe nog een extra cirkeltje op de hoofden te plaatsen (veiligheid boven alles, nietwaar?). De editor had er duidelijk niet veel zin meer in, want bemerk dat de hoofden vaak gewoon ‘weglopen’ van hun onherkenbaarheidscirkeltjes.

      
Geschreven door Stefaan

2 Reacties

  1. maarten

    En dat niet alleen!
    wanneer deze enkele slechtzienden naar het defensiehuis in de stad zouden stappen, zouden ze daar te horen krijgen dat de hele campagne een klucht is: er zijn immers geen vacatures open. De hele reclamecampagne is dus waardeloos.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *