site stats

De klantendienst van De Post

Eind december verzond ik een pakje via Taxipost 24, de dienst van De Post die aflevering op de volgende werkdag garandeert. Omdat mijn pakje toch een dag te laat aankwam, diende ik een aanvraag in tot terugbetaling van mijn verzendkosten. De klantendienst van De Post bepaalde echter dat het hier om een onvoorziene natuurramp (!) ging en van terugbetaling geen sprake kon zijn. Onderstaand standaardantwoord viel tweemaal in de bus -dan waren ze er tenminste zeker van dat er één de rit zou overleven.

Opdracht: Vind jij de tien fouten? (Oplossing)

      
Geschreven door Ewoud

4 Reacties

  1. Bart

    Meen je nu echt dat je die sneeuwval van toen geen geldige reden vind om een beetje vertraging te hebben op de post? Hoe grof om daarvoor je geld terug te eisen. Ze reageren in de brief nog heel vriendenlijk eigenlijk.

    En om dan dit zo online te plaatsen om een beetje met hen te lachen, in plaats van blij te zijn dat je een persoonlijke brief krijgt i.p.v. een standard tekst die ze kopiëren en plakken.

    Kom seg, waar gaat dat naartoe. Stew.be daalt hier toch wel zwaar in mijn achting.

  2. Ewoud

    @Bart:
    – Dit was geen persoonlijke brief, maar een antwoord dat heel veel mensen hebben ontvangen, is mij bevestigd.
    – Ik ben zeker blij dat er gereageerd wordt, maar van een bedrijf van die grootte verwacht ik toch dat de communicatie naar de klanten toe zonder (2) dt-fouten gebeurt.
    – Als mijn krant een dag te laat aankomt -bijvoorbeeld ten gevolge van de sneeuwval, wordt mijn abonnement ook met een dag verlengd. Ik vind de sneeuwval zeker een geldige reden, maar als mijn bestelde product gewijzigd wordt naar een goedkoper product (levering 1 dag > levering 2 dagen), is het dan niet logisch dat ik minstens het verschil tussen beide producten terugbetaald krijg?

Laat een reactie achter bij Dirk reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *