site stats
Carrefour bedriegt haar klanten

Carrefour bedriegt haar klanten

UPDATE 5/11: Tweede telefoontje naar Carrefour
UPDATE 9/11: Carrefour belt mij op

Deze week in de brievenbus: een Carrefour Market (GB) folder getiteld ‘Stralend mooi – dag na dag’. Even stralend mooi zijn de promoties die we voor jou even onder de loep hebben genomen.

Dat is leuk: een promoprijs als ik twee Fa deodorants koop. Alleen schat Carrefour haar klantenbestand wel bijzonder dom in: 2,99 euro maal twee, is dat niet… juist ja. We bladeren nog even verder.

Cool! De anders zo dure Axe producten zijn in aanbieding. Als ik me twee douchegels aanschaf, betaal ik zelfs een promoprijs van €4,90 in plaats van… €4,90? Bij de deodorants is er gelukkig wél een korting voorzien: één eurocent bij aankoop van twee stuks oftewel een korting van 0,12%.

Tijd voor shocktherapie: DUO-CHOC meerbepaald, zoals de sticker op deze verpakking aangeeft. En inderdaad, 2 flacons zijdezachte shampoo kopen betekent 3 eurocents besparen.

Over de Dove heerst dezelfde setpromotie: waar je normaal €4,62 neertelt voor twee exemplaren, kosten ze nu slechts €4,59. Ter vergelijking: dat is de waarde van wel drie Carrefour Bonuspunten!

Een paar eurocent korting voordoen als een promotie is niet fout, maar echt klantvriendelijk komt het toch niet over. Een normale prijs voordoen als een promoprijs is volgens mij minder correct. Dus belde ik gisteren even met de Carrefour klantendienst, die mij vriendelijk te woord stond.

– “Is dat de folder met de mandarijntjes op, mijnheer?”
* “Nee, die met de Aziatische dame.”
– “Oei… die vind ik hier niet meteen terug. Ik noteer uw gegevens en bel u zo snel mogelijk terug!”

Ik wacht nog altijd op antwoord.

UPDATE 5/11:
Een nieuw telefoontje naar Carrefour levert een hallucinant gesprek op, na het aanhalen van de eerste ‘promo’. Een kleine reconstructie:
– “Mahahahaha! (lacht luidop) Dat is een goeie. Haha. Nee, dat zal een foutje zijn denk ik. Hebt u het in de winkel al gecheckt?”
* “Nee. En ik vind het bedrog.”
– “Dan moet u dat zeker eens nakijken. Het zal een foutje in de folder zijn.”
* “Dan zit uw folder vol fouten vrees ik. Check ook maar even pagina 9 bovenaan. Dit komt overeen met klanten bedriegen.”
– “Mo… Haha. Dat is goed gevonden van u. Dat kan inderdaad niet. Ik ga het even navragen. Momentje. (…) Ik ga een mail moeten sturen om het na te vragen. Mag ik uw gegevens? Ik bel u zo snel mogelijk terug met een antwoord.”
Wordt, ongetwijfeld, vervolgd.

UPDATE 9/11:
Carrefour belt mij op met de melding dat op de verzorgingsproducten uit de folder een actie geldt ‘2 euro korting bij besteding van 10 euro’. Op mijn repliek dat er toch niet van een promoprijs mag worden gesproken als die dezelfde bedraagt als de normale prijs, antwoordt de dame “Dat is inderdaad verwarrend. Ik heb het ook zo doorgegeven.”
Bij deze hebben wij het jullie ook doorgegeven. Wat hebben bloggers toch een maatschappelijk relevante functie! En te veel tijd soms, dat ook ja.

      
Geschreven door Ewoud

2 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *